[Εψιλον, 14/6/09]
Έκανε την έκπληξη πέρυσι, συναγωνιζόμενη σε τουριστική άνοδο τη Σκόπελο, που εξαργύρωσε την επιτυχία της ταινίας «Mamma Mia. Οι γάμοι των ομόφυλων ζευγαριών που έγιναν πρώτη φορά στην Ελλάδα στο δημαρχείο της Τήλου από τον δήμαρχο Τάσο Αλιφέρη τον περσινό Ιούνιο έφεραν στο νησί περίπου 20% περισσότερους επισκέπτες. Η πληρότητα έφτασε το 95%, αντισταθμίζοντας τις απώλειες από το κλείσιμο ενός δραστήριου στην περιοχή άγγλου tour operator, που είχε ανησυχήσει τους ξενοδόχους.
Εν μέρει, υπεύθυνοι για την τουριστική άνοδο ήταν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, ομοφυλόφιλοι ή υπέρμαχοι των γκέι και λεσβιακών δικαιωμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Από την επομένη των γάμων επικοινώνησαν με το δήμο για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους, τηλεφώνησαν στα ξενοδοχεία σε ένδειξη συμπαράστασης και πολλοί έσπευσαν να γνωρίσουν από κοντά το νησί και να το στηρίξουν με την παρουσία τους.
Το πιο σημαντικό ήταν ότι το νησί μπήκε απρόσμενα στο χάρτη των Δωδεκανήσων. Εκεί που οι περισσότεροι άκουγαν Τήλος και μπερδεύονταν με την Τήνο, το νησί πρωταγωνίστησε σε δελτία ειδήσεων και εκπομπές, έγινε αναγνωρίσιμο, απέκτησε brand name. Τέτοια διαφήμιση δεν μπο- ρούσε να γίνει ποτέ» λέει ο ξενοδόχος του νησιού Ηλίας Χριστοφής. Κι αυτό, παρά το ότι εδώ και δύο δεκαετίες η Τήλος έχει επενδύσει στον περιβαλλοντικό τουρισμό με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Μπορεί το Πρωτοδικείο Ρόδου να κήρυξε τους γάμους ομοφύλων «άκυρους» και «ανυπόστατους» (τα ζευγάρια που παντρεύτηκαν θα εφεσιβάλουν την απόφαση, φτάνοντας, αν χρειαστεί, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων), ωστόσο τα τουριστικά οφέλη συνεχίζονται και φέτος. Σύμφωνα με ξενοδόχους του νησιού, η προτίμηση των ελλήνων επισκεπτών δεν έχει ιδιαιτέρως επηρεαστεί σε σχέση με πέρσι. Μάλιστα, φέτος οι κρατήσεις των Ελλήνων έχουν γίνει νωρίτερα, λέει ο ξενοδόχος Μ. Κυπραίος.
Εκεί που τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά είναι η αγορά του εξωτερικού. Ιδίως η κίνηση από την Αγγλία, που έχει πληγεί καίρια από την οικονομική κρίση, έχει πέσει σχεδόν στο μισό. Η αβεβαιότητα έχει μεταφερθεί στις κρατήσεις» λέει ο Ηλίας Χριστοφής, που μιλά για δύο χαμένους μήνες και αναμένει τη συνέχεια, πριν βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Κι αυτό διότι φέτος οι Αγγλοι έγιναν Ελληνες στον προγραμματισμό των διακοπών τους, αφήνοντας τις κρατήσεις για την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, οι ξενοδόχοι συμφωνούν: χωρίς τη διαφήμιση που έφεραν οι γάμοι ομοφύλων πέρσι, η κατάσταση φέτος θα ήταν πολύ χειρότερη.
Έκανε την έκπληξη πέρυσι, συναγωνιζόμενη σε τουριστική άνοδο τη Σκόπελο, που εξαργύρωσε την επιτυχία της ταινίας «Mamma Mia. Οι γάμοι των ομόφυλων ζευγαριών που έγιναν πρώτη φορά στην Ελλάδα στο δημαρχείο της Τήλου από τον δήμαρχο Τάσο Αλιφέρη τον περσινό Ιούνιο έφεραν στο νησί περίπου 20% περισσότερους επισκέπτες. Η πληρότητα έφτασε το 95%, αντισταθμίζοντας τις απώλειες από το κλείσιμο ενός δραστήριου στην περιοχή άγγλου tour operator, που είχε ανησυχήσει τους ξενοδόχους.
Εν μέρει, υπεύθυνοι για την τουριστική άνοδο ήταν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, ομοφυλόφιλοι ή υπέρμαχοι των γκέι και λεσβιακών δικαιωμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Από την επομένη των γάμων επικοινώνησαν με το δήμο για να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους, τηλεφώνησαν στα ξενοδοχεία σε ένδειξη συμπαράστασης και πολλοί έσπευσαν να γνωρίσουν από κοντά το νησί και να το στηρίξουν με την παρουσία τους.
Το πιο σημαντικό ήταν ότι το νησί μπήκε απρόσμενα στο χάρτη των Δωδεκανήσων. Εκεί που οι περισσότεροι άκουγαν Τήλος και μπερδεύονταν με την Τήνο, το νησί πρωταγωνίστησε σε δελτία ειδήσεων και εκπομπές, έγινε αναγνωρίσιμο, απέκτησε brand name. Τέτοια διαφήμιση δεν μπο- ρούσε να γίνει ποτέ» λέει ο ξενοδόχος του νησιού Ηλίας Χριστοφής. Κι αυτό, παρά το ότι εδώ και δύο δεκαετίες η Τήλος έχει επενδύσει στον περιβαλλοντικό τουρισμό με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Μπορεί το Πρωτοδικείο Ρόδου να κήρυξε τους γάμους ομοφύλων «άκυρους» και «ανυπόστατους» (τα ζευγάρια που παντρεύτηκαν θα εφεσιβάλουν την απόφαση, φτάνοντας, αν χρειαστεί, στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων), ωστόσο τα τουριστικά οφέλη συνεχίζονται και φέτος. Σύμφωνα με ξενοδόχους του νησιού, η προτίμηση των ελλήνων επισκεπτών δεν έχει ιδιαιτέρως επηρεαστεί σε σχέση με πέρσι. Μάλιστα, φέτος οι κρατήσεις των Ελλήνων έχουν γίνει νωρίτερα, λέει ο ξενοδόχος Μ. Κυπραίος.
Εκεί που τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά είναι η αγορά του εξωτερικού. Ιδίως η κίνηση από την Αγγλία, που έχει πληγεί καίρια από την οικονομική κρίση, έχει πέσει σχεδόν στο μισό. Η αβεβαιότητα έχει μεταφερθεί στις κρατήσεις» λέει ο Ηλίας Χριστοφής, που μιλά για δύο χαμένους μήνες και αναμένει τη συνέχεια, πριν βγάλει ασφαλή συμπεράσματα. Κι αυτό διότι φέτος οι Αγγλοι έγιναν Ελληνες στον προγραμματισμό των διακοπών τους, αφήνοντας τις κρατήσεις για την τελευταία στιγμή. Ωστόσο, οι ξενοδόχοι συμφωνούν: χωρίς τη διαφήμιση που έφεραν οι γάμοι ομοφύλων πέρσι, η κατάσταση φέτος θα ήταν πολύ χειρότερη.
-*-